2016 - 2017

by lm

/
  • Streaming + Download

    Includes high-quality download in MP3, FLAC and more. Paying supporters also get unlimited streaming via the free Bandcamp app.

      name your price

     

1.
2.
3.
4.
02:29
5.
6.
02:22
7.
02:15
8.
9.
10.

about

if there was a back cover to this album it would read like this:

- this is my first real "album". by that i mean that these were all recorded in a relatively similar time frame and on some of the songs, actually gave a shit about the takes. hope you enjoy

all songs written and performed by luke mumford, with contributions on individual tracks that are noted. thanks to rob mckelvie for letting me use his bass on some songs, and adam ledrew for letting me use his guitars on some. recorded anywhere from late 2014 - early 2017 in halifax, nova scotia.



******if you download this album, you will get 2 extra tracks******

credits

released May 12, 2017

thanks to adam ledrew, janaya stoddard, jason weatherby and tim totten for their contributions to this. love yas

tags

license

all rights reserved

about

lm Nova Scotia

halifax

affiliated bands:

genetic angry
l/p
negative rage
fRAME
cerillian
grump

can't express the way i feel the words aren't created yet
... more

contact / help

Contact lm

Streaming and
Download help

Track Name: trippin' over myself
trippin' over myself
just can't find a reason to stop
trippin' over myself
my eyes are tuned to my new mood i'm
trippin' over myself
writing solos we can't pull off
trippin' over myself
i'm doin it to me and i'm doin it to

you

how are we ever gonna get home
when everybodys always on their phones
how are we ever gonna be free
when everybody wants to be 23
oh i guess i'm free
whatever that's supposed to be
Track Name: shake my head
sure you've done alot for me
but your influence can't be seen
its washed out with your loud guitar
out of tune just like your words
sounds so flat without a soul
that's something you won't learn in school
i still hang with your old friends
they shake their heads at all the things you said

oh!

but you don't know
the things that i'm told
i wish i could tell
maybe it would help
someone

else

you wanna act like you're the boss
but you know that you're nothing at all
i don't give a damn for this
and your confusing statements make me sick
i'm sorry for hitting you this way
but it means just as much to me
i hope they shout when everyone finds out
about all the things you said
Track Name: didn't invite u
i get no support from you
yet you copy every fucking thing that i ever do

it's not your fault
you haven't read the book
that happens when
you're here too long

you suck the life out of the room
and your stupid friend does that too
i didn't invite you
or him oh no

feels like i wrote
this page a thousand times
like i'll be yours
and you'll be mine
Track Name: ode to love
just cuz your walkin on a sunny path
doesn't mean your on your way to enlightenment
just cuz your made to look like a fool
shouldn't mean that much to you
i know your anti-society
but i hope you still have room for me
and if you feel good about the world
then just turn on the news

just cuz your singin a happy song
don't make it an ode to love

yeah it's none of the above
Track Name: i don't wanna get high with you
don't wanna get high with you
but there's nothing left for us to do
don't wanna get high with you

don't wanna get high with you
you always make it about you
don't wanna get high with you

you're always talking, talking about school
you're always talking, talking right at me
when are you gonna give me a chance

to speak

have a conversation but i'm not apart of it
it's all spiritless anyway
what's the point of hangin' out
if i can't get a word in?

don't wanna get high with you
but there's nothing left for us to do
don't wanna get high with you

don't wanna get high with you
you always make it about you
don't wanna get high with you

caught the bus to the south end just for you
turned up at all your BBQ's
need to get my independence back

from you

i don't give a FUCK about your favorite team
i don't give a FUCK about your cell phone data
oh look, another fabricated story
its enough, to drive a person

WILD!!!
Track Name: sike
i'm starting to psych you out
i'm trying to fool you now
this feelings are made of steel
someone get me out of here

that doesn't mean i can throw it away
that doesn't mean i can throw it away
(no) that doesn't mean i can throw it away
(no) that doesn't mean i can throw it away

and when i heard them say
he's all "sheen'd" out today
i freaked, i nearly lost my mind, i freaked
man you're such a stranger
Track Name: apprehension
i'll admit that i always have an excuse
thats ok, you always have one too
never wanted to feel any pressure to lose
my commitments are something i pick and choose
(i'm trying something new)

confusion is my life
failure to realize its just
apprehension
it keeps me in line and makes me feel like a person

can't even get straight for myself
how could i do it for someone else
but i'm bound to figure it out oh yeah
you got me right rollin 'round on the floor for you
(what do you expect me to do?)


confusion is my life
failure to realize its just
apprehension
it keeps me alive and makes me feel like a person

whatever that's supposed to be
Track Name: under my skin
got alot of hate for you
but i don't expect it to
amount to much
cuz i find it tough

i'm not sayin much

looking through the walls again
your getting under my skin
i'll suck it up for a while
and try to smile

i guess i'll try to smile

even til the day we die
i'm sure it'll be alright
we blew the fuse
and our friendship too